czwartek, 8 grudnia 2011

Instalacja zestawu INDIGLO w Hondzie Civic V

Instalacja oświetlenia zegarów:

Potrzebne narzędzia:
- tarcze Indiglo - moje kupione za pośrednictwę sklepu moman.pl - mogę polecić jako sprzedawcę!
- śrubokręt krzyżakowy średni (odkręcanie mocowań licznika itp)
- śrubokręt krzyżakowy mały (odkręcenie śrubek na tarczach)
- śrubokręt płaski średni (do podważania mocowań itp)
- voltomierz - multimetr miernik - aby sprawdzić gdzie jest + i -

UWAGA:
Weźcie szczególna uwagę aby śrubokręt do odkręcania śrubek na tarczach był dobrze dopasowany aby ich nie pokaleczyć za bardzo.

Na początku, ostatnie zdjęcie starych tarcz...


Zapamiętujemy ustawienie wskaźnika paliwa (wyczytałem ze należy pamiętać aby po modyfikacji ustawić takie samo wskazanie - w przeciwnym razie może przekłamywać).


Ja usunąłem plastik pod kierownicą aby mieć lepszy dostęp od spodu w celu wypchnięcia "od tyłu" przycisku świateł przeciwmgielnych - kto niechce niemusi tego elementu odkręcać.



Po odkręceniu:


Widok od spodu:


Wypychamy i wyjmujemy przycisk świateł przeciwmgielnych oraz rozpinamy złączkę:


Podobnie z zaślepką miejsca przewidzianego na dimmer


W każdym otworze znajdziemy śrubkę krzyżową:



Oraz górne mocowanie plastiku licznika zawiera 2 śrubki do odkręcenia:


Odkręcamy wszystkie 4 i wyciągamy plastik:


Naszym oczom ukże się następujący widok:


Licznik jest przykręcony za pomocą 3 śrub krzyżowych:

Prawa:


Lewa:


Górna:


Delikatnie wyciągamy licznik - bez siły powinien wyjść bez problemu.
Aby ułatwić sobie nieco wyciąganie licznika, polecam odkręcić metalową listwę od góry licznika:


Zdecydowałem, że inverter od indiglo będę podłączał pod górne podświetlanie. W związku z czym pomierzyłem gdzie jest + i - . W moim przypadku dolny styk to + a górny - .

UWAGA:
Nie sugerujcie się tym gdzie ja znalazłem + i - gdyż w każdym egzemplarzu może być inaczej - niewłaściwe podłaczenie invertera może go zniszczyć.


Rozpinamy z tyłu kable (3 wiązki):


Dziura po wyjęciu licznika:


Gdy licznik już na stole można zabrać się za pracę właściwą:

Widok z przodu chyba każdy zna:


...ale z tyłu to już nie każdy..


Rozpinamy 5 plastikowych zatrzasków łączących część plastikową białą z czarną
3 od góry, 2 od dołu


Otrzymujemy:


Następnie aby wyjąć każdy zegar należy odkręcić po 3 śruby krzyżowe / zegar znajdujące się na tylnej ściance:

Od Wskaźnika temperatury:


Od obrotomierza:


Od prędkościomierza:


Od wskaźnika paliwa:


W ten sposób "wybebeszyliśmy" licznik :D


Wskaźniki po wyjęciu:



Montujemy;

Wskaźnik paliwa z zamontowaną tarczą:


Z prędkościomierza należy ściągnąć gumkę kasownika, oraz odkręcić śrubki trzymające tarczę.


Trudny moment wymagający delikatności i precyzji. Pierwszy krok - przekładamy tarczę przez bolec kasownika na następnie nakładamy na wskzówkę. Delikatnie przesuwamy aż trafi w swoje miejsce


Po zamontowaniu i usunięciu folii zabezpieczającej


Małe porównanie - Obrotomierz seria a Indiglo Predkościomierz


Z obrotomierzem postępujemy analogicznie:


Wskaźnik temperatury:

Przed:


Po:


Po zamontowaniu wszystkich tarcz, znajdujemy miejsce wyprowadzenia kabli - ja aby nierobic dziur w obudowie do tego celu wybrałem miejsce gdzie wchodzi jedna z żarówek podświetlenia wskażników. Znajdująca się w pobliżu wskaźnika paliwa.



Zatem składamy wszytsko do kupy:



Lutujemy odpowiednio inverter do instalacji:


Łączymy z inverterem:


Kto zgadnie co to :D ? ....z uwagi na to, że inverter piszczy w czasie pracy - jak ktoś z forum pisał - owinąłem go kilkukrotnie folią w którą zapakowana była przesyłka.


Następnie montujemy licznik w samochodzie. Wolną złączkę zostawiam sobie aby w przyszłości podłączyć podświetlenie konsolki nawiewów.


Nad lewym nawiewem wcisnąłem inverter owinięty folią bąbelkową.


Po zmontowaniu wszystkich elementów otrzymujemy następujący efekt:


Podczas dnia - podświetlenie wyłączone:


Podczas dnia - podświetlenie włączone:


Nocą:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz