Demontaz schowka pasazera / Demontaz mieszalnika zimnego powietrza HONDA Civic LSi hathback 3D
1. Zamykamy schowek, ułatwi to demontaz
Pod dolna częścią schowka znajdują się 2 śruby, na wkrętak krzyżowy lub klucz 10 (polecam nasadkę)
2. Odkręcamy je od dołu ("do góry nogami")
Po odkręceniu obu schowek lekko opadnie jednak będzie się trzymał na 2 ogranicznikach oraz na zamknięciu.
3. Po odkręceniu "otwieramy" schowek i wyciągamy w gore lub dol omijając ograniczniki.
Na zdjeciu widoczny schowek od spodu po wyciągnięciu.
* czerwona przerywana - pod spodem jest zaczep otwierania
* żółty - ograniczniki z gumowymi nakładkami
* zielony - zawiasy z wkrętami oraz podkładkami pomarańczowymi (aby śrubki się nie zgubiły)
4. Odkręcamy wzmocnienie aby mieć wygodne dojście do mieszalnika.
Śruby zaznaczone na niebiesko są na wkrętak krzyżowy lub klucz 8 ( u mnie jedna ze śrub była na 10 i nie na krzyżak)
5. Demontujemy środkowa cześć mieszalnika (samo pudełko).
Wypinamy wiązkę kabli z zaczepem.
Jedna śruba po lewej w gorze.
Druga śruba na wprost, położona w poziomie (obrazek poniżej).
6. Opuszczamy w dol "pudełko".
Trzeba użyć trochę siły ciągnąć przód w dol, ale nie się nie połamie
Tyl mieszalnika zamocowany na 2 zawiasach, prawy wyjdzie lekko w dol (szarpnąć), lewy w prawo i w dol.
7. Odłączamy kable.
Wtyczki standardowo trzeba scisnac i wyciągnąć
(ALE NIE ZA KABLE!!)
1 wtyczka w wentylatorze od spodu
2 wtyczka w silniczku sterującym rodzajem powietrza (zewnętrzne/recyrkulacja)
3 wtyczka obok wtyczki 2, nie wiem do czego ale jest wpięta w czarna atrapę, która ma spiralki w kanale dopływu powietrza (pewnie potrzebne do klimatyzacji)
8. Demontujemy cześć mieszalnika z wentylatorem.
Wypinamy żółte mocowanie wiązki kabli (od tylu trzeba scisnac i wychodzi z blaszki mocującej silnik).
Polecam odkręcanie w kolejności pokazanej na obrazkach, wtedy nic nam na głowę nie spadnie
1 śruba z prawej strony, przyda się nasadka 10, przegub kardana (łamany) oraz przedłużka
2 śruba pod spodem, trzeba się schylić i odkryć lekko dywanik lub gumę
3 nakrętka jest widoczna najlepiej, na gorze nad mieszalnikiem (tu nasadka może mieć problemy)
9. No i mamy cały mieszalnik.
Wyraźnie widać żółte gniazdo w silniku sterującym recyrkulacja.
Polecam przesmarowanie wszystkich mechanizmów.
Silniczek odkręca się 2 wkrętami z łbami krzyzowo-nasadkowymi, silniczek trzyma się na blaszkach i te eis właśnie odkręca.
Klapka recyrkulacji również daje się zdemontować, można wlozyc od ogry wkrętak i odkręcić ja od jej osi.
Warto przeczyścić kanały powietrzne oraz turbinę wentylatora
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz