1. Demontujemy boczek drzwi.
Klamka znajduje sie w lewej komorze nad cięgnami klamki. Demontujemy boczek oraz odczepiamy cięgna połączone z zamkiem drzwi na zamku, na klamce zostają.
2. Odkręcamy klamkę od wewnątrz.
Zamocowana jest ona na dwóch śrubach na klucz 10 - przyda sie tutaj nasadka, ponieważ płaskim kluczem źle jest tam dojść.
3. Odczepiamy sprężyny mocujące zamek (bębenek).
W celu wymontowania samego bębenka nie trzeba demontować całej klamki.
Dźwignię demontujemy wkładając plaski wkrętak w niepełna podkładkę i przekręcamy go trzymając palcami aby nie wyskoczyła bo łatwo ja zgubić. Po tym zabiegu można ściągnąć białą dźwignię łączącą poprzez cięgno wkładkę zamka z zamkiem.
Demontaż samej wkładki odbywa sie przez wyciągniecie sprężyny w kierunku dołu drzwi wkładając mały wkrętak w miejsce wskazane na ZIELONO. Wówczas cala wkładka wyjdzie do środka drzwi.
Warto ja wyczyścić, przedmuchać, wymoczyć w denaturacie lub benzynie ekstrakcyjnej traktując ja pędzelkiem w tym samym czasie a potem porządnie nasmarować i powkładać kilkanaście razy kluczyk. Tak zakonserwowana wkładka nie przymarznie przynajmniej przez 2 sezony.
Co do firm, które pomagają w przypadku zatrzaśnięcia kluczyka w środku auta to na pewno trzeba wspomnieć o www.otwieranie-samochodow.pl . Jest to pogotowie ślusarskie w Warszawie i świadczy swoje usługi 24/7
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi o klamki do drzwi chińskich to ich demontaż oraz montaż jest bardzo prosty. Nie wiem jak to wygląda z zamkami. Ale jeśli jest jakiś problem to zawsze można wezwać fachowca
OdpowiedzUsuń