czwartek, 8 grudnia 2011

Instalacja oświetlenia nawiewów Honda civic V

Instalacja oświetlenia nawiewów:


Do wykonania potrzebujemy:
- śrubokręt krzyżakowy (ja użyłem no.2)
- płaski śrubokręt
- kawałeczek taśmy klejącej (aby nie porysować plastików)
- tarcze indiglo nawiewów od MoMana (z tego co wiem tylko oni je oferują)
- ostry nożyk
- kawałek dwustronnej taśmy klejącej
- opcjonalnie - 2 żarówki LED białe T5 (bez oprawki, wciskane)
- klucz nasadowy 10mm - najlepiej z grzechotką

Czas pracy ok 1,5h (pierwszy raz to robiłem) - praktycznie nie było żadnych problemów.

Przystępujemy do pracy:
1. Wrzucamy wsteczny lub 4-kę, oraz zaciągamy ręczny - pozwoli to na łatwiejsze wyciągnięcie plastików.
2. Wykręcamy 2 krzyżakowe śruby po prawej i lewej konsoli



3.Wymontowujemy radio


4. Wymontowujemy metalową kieszeń, w którą wsuwa się radio


5. Wkładamy rękę w otwór po radiu i wypychamy przyciski: ogrzewania tylniej szyby oraz przycisk świateł awaryjnych. Mając już je na wierzchu - wypinamy kable. Nie polecam podważać i próbować wyciągnąć przycisku "od przodu". Skończy się to tak jak na zdjęciu - ułamanym elementem - niestety pozostałość po poprzednim właścicielu który o tym niewiedział.


6. Po usunięciu powinniśmy zobaczyć taki widok. Znowu wkładamy rękę i wypinamy kostkę od zegarka.


7. Przystępujemy do rozmontowania konsoli. Delikatnie płaskim śrubokrętem owiniętym taśmą izolacyjną podważamy zaślepkę i ją wyjmujemy - jest na 5ciu zatrzaskach. W tym miejscu wydaje mi się, że - poprzedni właściciel rozbierał konsolę, zamiast śrub były nakrętki - 10mm.


8. Odkręcamy 2 śruby krzyżowe po prawej i lewej stronie tylniej popielniczki



9. Po odkręceniu delikatnie podnosimy element - uwaga! nic na siłę - ów element ma plastikowe zaczepy (haczyki) które łatwo połamać


10. Gdy już element jest luźny, wkładamy pod niego rękę i wypinamy kostkę z otwierania szyb. A następnie wyjmujemy cały element. W moim przypadku to jedna kostka, nie wiem jak w wersjach z podłokietnikiem z pełnym sterowaniem, wszystkimi szybami.


11. Odkręcamy gałkę zmiany biegów (przeciwnie do ruchów wskazówek zegara).


12. Wracamy do konsoli. Do odkręcenia mamy 3 śrubki krzyżowe:
- przez otwór gdzie jest przycisk świateł awaryjnych
- przez otwór gdzie jest przycisk ogrzewania tylnej szyby
- znajdująca się pod radiem


13. Po wyjęciu konsolki naszym oczom ukazuje się następujący widok. Górna część, podobnie jak dolna zawiera 3 zatrzaski, które trzymają plastikowy czarny element z białym. Bardzo, bardzo delikatnie, podważamy każdy z 3 zatrzasków od góry.


14. Aby dostać się do dolnych zatrzasków, musimy wymontować panel popielniczki i zapalniczki. W tym celu odkręcamy 4 krzyżowe śruby po bokach panelu i jedną pod popielniczką.


15. W tym momencie mamy doskonały dostęp, by odłączyć kolejne 3 zatrzaski - w dolnej części. Podobnie jak wcześniej - bardzo, bardzo delikatnie!


16. Po usunięciu plastiku - widzimy coś takiego..


17. W tym momencie może być problem. Trzeba usunąć pokrętła. Ja na wstępie użyłem śrubokręta owiniętego taśmą izolacyjną a gdy już trochę wyszedł "wydłubywałem" pokrętło. Na oryginalnej tarczy mi nie zależało i trochę ją porysowałem.


18. Po usunięciu pokręteł oraz oryginalnej tarczy uzyskujemy taki widok:


19. Środkowy element jest luźny, przez co, bez problemu wyjmujemy go. Uzyskujemy wówczas doskonały dostęp do wymiany żaróweczek. Ja zastosowałem 2 żaróweczki LED T5 - białe, szerokokątne. Wystarczy je wcisnąć w oryginalną oprawkę.


20. Teraz pojawia się mały problem. MoMan sprzedaje złe tablice. Prawdopodobnie ktoś zrobił projekt na tarczach z wersji angielskiej 5D, która ma odwrócone pokrętła nawiewów (regulacja siły nawiewu z prawej).

Poniższe zdjęcie pokazuje w czym problem (górny oryginał, dolny MoMan)


Otwór trzymający tarczę jest z prawej zamiast z lewej strony. Przez co tarcza nie pasuje na mocowanie - patrz zdjęcie z punktu 18. Łatwo sobie z tym poradzić. Należy usunąć ów plastikowy bolczyk nożykiem.

INFO: Poinformowałem już sklep MoMana o zaistniałej sytuacji.

21. Plastikowy element, o którym pisałem w punkcie 19 oklejamy taśmą klejącą dwustronną - kształt X


22. Mocujemy tarczę indiglo przy użyciu taśmy klejącej i montujemy do panelu.


23. Zaznaczamy miejsce wyjścia kabli i wycinamy niewielki otwór.


24. Zrywamy folię zabezpieczającą i otrzymujemy to...


25. Montujemy plastikowy element wymontowany w puntach 13 i 15.


26. Przy montowaniu Indiglo zegarów pozostawiłem sobie jedną wtyczkę właśnie w celu przyszłego podłączenia indiglo nawiewów. Podłączamy na WYŁĄCZONYCH zegarach! To bardzo ważne - próba podlączenia przy działającym Inwerterze Indiglo - kończy się uszkodzeniem invertera.


27. Instalujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

Rezultat:


Nocą:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz